A Máltai Szeretetszolgálat 2004 óta tevékenykedik a monori cigánytelepen, ahol ma ötvenöt háztartásban mintegy négyszázan élnek, korábban sokan közülük több százezer forint adósságot is felhalmoztak, a kikapcsolt fogyasztók pedig a házak között áthúzott vezetékeken jutottak illegálisan áramhoz.
Az előrefizetős órák felszerelésével az adósság növekedése megállt, megkezdődött a régi tartozások rendezése, a rendszer teljes körű elterjesztése pedig az illegális vételezéseknek is véget vethet.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat komoly tapasztalatokat gyűjtött az előrefizetős órák alkalmazásáról, hiszen az ország számos nyomortelepén évek óta alkalmaz ilyen mérőket. A monori cigánytelep az első olyan helyszín, ahol 100 százalékos kiépítés valósul meg. Az órákat tavaly decemberben kezdték felszerelni, a rendszer kiépítése ma már meghaladja a kilencven százalékot.
Általános tapasztalat, hogy az előrefizetős órák tudatos fogyasztásra és takarékosságra nevelnek. A családok ritkán maradnak áram nélkül, ha elfogy a feltöltött mennyiség, egy-két napon belül mindenki talál valamilyen megoldást az óra ismételt feltöltésére. Monoron 2500, 5000 és 10000 forintos egységeket töltenek fel a fogyasztók. A korábban hátralékot felhalmozó adósok esetén a feltöltő kód vásárláskor befizetett összeg felét a tartozás rendezésére fordítja a szolgáltató. A családok átlag két hét alatt tanulták meg kiszámolni, hogy hány napra elég az óra kijelzőjén kilowattórában látható egyenlegük, és jól érzékelhetően visszafogták fogyasztásukat is.
Az EDF DÉMÁSZ a Máltai Szeretetszolgálat programjához kapcsolódva vállalta a monori szerződéskötési igények csoportos ügyfélkezelését, és az előrefizetős mérő működéséhez szükséges kód kiadását. Az előkészítő munka során az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. a monori telepen elvégezte a mérőhelyek felmérését, kialakítását, és előrefizetős mérők felszerelését. Ennek során helyreállt a szabályos és biztonságos áramvételi csatlakozás lehetősége a családok számára.
Az EDF DÉMÁSZ felelős villamosenergia-szolgáltatóként fontosnak tartja, hogy a mindennapi élethez elengedhetetlen villamosenergia-szolgáltatás a nehéz élethelyzetű társadalmi csoportok számára is elérhető legyen.
A Máltai Szeretetszolgálat programja segítheti a tudatosabb energiafogyasztást és a fogyasztói felelősség kialakulását, hiszen az előrefizetős mérővel rendelkező ügyfelek csak a már kifizetett villamos energiát fogyaszthatják el, így nem keletkezik hátralékuk, az egyébként is nehéz élethelyzetben élők további eladósodása megelőzhető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése